- Finančný príspevok na nové pracovné miesta
- Projekt Živá učebňa biloógie
- Národný projekt VÚDPaP
- Európske jazykové portfólio pre žiakov vo veku 7 - 10 rokov
- Elektronické testovanie
- Škola podporujúca zdravie
- CD Folklórneho súboru Mladosť: Všetkým pre radosť
- Vedomostné ostrovy
- Fenomény poznania
- Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov a Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II
- Projekt Modernizácia učební pre ZŠ Komjatice
- Zriadenie a modernizácia odborných učební
- Aktívna škola
- Zdravý chrbátik
- NP POP3 - informačný plagát
Európske jazykové portfólio pre žiakov vo veku 7 - 10 rokov
Európske jazykové portfólio pre žiakov vo veku 7 - 10 rokov - informácie o cieľoch experimentálneho overovania
Funkcie Európskeho jazykového portfólia (EJP) sú nasledovné:
- Funkcia informačná, ktorá prezentuje to, čo "majiteľ portfólia" dokáže v súvislosti s jazykmi. Zmyslom EJP je doplniť vysvedčenia a diplomy, udeľované na základe oficiálneho skúšania, prezentovaním ďalších informácií o majiteľových skúsenostiach a konkrétnym dôkazom o jeho výkonoch v cudzom jazyku. Táto funkcia vyplýva zo záujmu Rady Európy uľahčiť individuálnu mobilitu a zosúladiť regionálne a národné kvalifikácie s medzinárodne odsúhlasenými štandardami. Význam informačnej funkcie EJP rastie s počtom rokov vzdelávania v cudzom jazyku. Rada Európy preto zaviedla štandarný pas len pre dospelých.
- Funkcia výchovno-vzdelávacia - EJP má smerovať k prijímaniu čoraz viac zodpovednosti za svoje vlastné učenie. Rada Európy má záujem podporovať vývoj samostatnosti žiaka a presadzovať celoživotné vzdelávanie.
Cieľom EJP je jpodporovať 4 kľúčové politické ciele Rady Európy: zachovanie jazykovej a kultúrnej rozmanitosti, podporovanie jazykovej a kultúrnej tolerancie, podporovanie mnohojazyčnosti a výchovu k demokratickému občianstvu.
Používanie EJP pomáha žiakom zhodnotiť to, čo sa už naučili, zamyslieť sa nad stratégiami učenia sa, dokázať plánovať svoje ďalšie kroky v učení a tak zvyšovať svoju autonómiu.
Príprava kvalitného modelu EJP pre deti vo veku 7 - 10 rokov, ako aj overovanie jeho pôsobenia na proces učenia sa a vyučovania cudzích jazykov bude predmetom experimentálneho overovania.
Ciele experimentálneho overovania sú nasledovné:
a) prípraviť slovenský model EJP pre žiakov vo veku 7 - 10 rokov,
b) vyškoliť učiteľov zúčastnených v experimente a pripraviť ich na prácu s portfóliom,
c) zaviesť slovenský model EJP do vyučovacieho procesu na školách, ktoré sa zúčastnia experimentáleho overovania
d) overiť, ako pôsobí práca s EJP na plánovanie, monitorovanie a hodnotenie vyučovacieho procesu na hodinách cudzieho jazyka z pohľadu učiteľov i z pohľadu žiakov I. stupňa
e) upraviť experimentálnu verziu EJP pre žiakov vo veku 7 - 10 rokov do finálnej podoby podľa výsledkov experimentálneho overovania,
g) získať pre slovenský model verziu Európskeho jazykového portfólia pre žiakov vo veku 7 - 10 rokov registračnú doložku z Rady Európy.
Projekt sa bude realizovať v termíne od 1.11.2013 do 30.6.2013